ZBrush
Znakomite narzędzie do tworzenia grafiki 2D i 3D
Zbrush to niezwykle popularne, wszechstronne i znakomite narzędzie do tworzenia grafiki 2D i 3D. Jaka sama nazwa wskazuje głównym przyrządem programu jest pędzel malujący w trzech wymiarach. Pozornie paleta Tools to zestaw pędzli, którymi możemy malować w obrębie obszaru roboczego. Nawet użycie standardowych kształtów pozwala natychmiast zauważyć różnicę pomiędzy ZBrushem a tradycyjnymi programami do grafiki 2D. Każde pociągnięcie pędzla natychmiast sprawia wrażenie trójwymiarowego obiektu. Działanie pakietu jest sterowane przez narzędzia malarskie z elementami 2D i 3D. Użycie nawet najprostszego pędzla oznacza malowanie nie tylko koloru, ale także w trzecim wymiarze. Bardziej skomplikowane pędzle pozwalają na rysowanie przy użyciu trójwymiarowych kształtów. ZBrush jest bardzo atrakcyjnym programem, a przyzwyczajenie się do niego nie zajmuje dużo czasu .W program wbudowano system ciągłej pomocy, wyświetlający obszerne komentarze do każdego elementu interfejsu. Jeżeli chcesz pracować w trzech wymiarach bez konieczności uczenia się tradycyjnej aplikacji i jednocześnie tworzyć i rzeźbić wspaniałą grafikę 2D i 3D to Zbrush będzie strzałem w dziesiątkę.
ZBrush 2022 jest najnowszą, zoptymalizowaną wersją tego programu do obróbki oraz tworzenia modeli 2D i 3D. Dzięki zdolności do zapisywania dużej liczby plików tymczasowych w czasie rzeczywistym zapewnia lepszą optymalizację – aplikacja działa wyraźnie szybciej i umożliwia błyskawiczne tworzenie nawet kilkunastu gigabajtów danych.
Intuicyjny interfejs pozwala na korzystanie z zaawansowanych narzędzi nawet bez doświadczania. Nauka obsługi nie należy do najtrudniejszych. Za pomocą ZBrush 2018 można niemal natychmiast zacząć modelować złożone trójwymiarowe modele. Wszystkie funkcje zostały dostosowane zarówno do początkujących osób, jak i programistów obeznanych w branży rzeźbienia cyfrowego.
Do uruchomienia programu wymagane jest posiadanie 64-bitowego systemu operacyjnego Windows (Vista lub nowsze wersje) – systemy 32-bitowe nie są już wspierane przez twórców. W przypadku komputerów z architekturą Apple należy korzystać z MacOSX w wersji przynajmniej 10.8.
Dla komputerów wykorzystujących rozwiązania dostarczane przez Windows zalecane są następujące wymagania, których spełnienie gwarantuje poprawne działanie programu ZBrush 2022:
CPU – procesor Core2duo lub jego odpowiednik w AMD z technologią SSE2 lub lepszą;
RAM – 4GB (rekomendowane przynajmniej 6GB);
HDD – 8GB wolnego miejsca na dysku dla ZBrush 2018 oraz używanej przez niego pamięci podręcznej;
Karta graficzna – większość kart wyprodukowanych po 2008 roku, obsługujące OpenGL 3.3 lub wyższe wersje;
Monitor – rozdzielczość min. 1280x1024 z 32-bitowymi kolorami.
Komputery z systemem MacOSX mają identyczne minimalne wymagania sprzętowe z wyjątkiem monitorów. Bez względu muszą one obsługiwać technologię, którą Apple nazywa „milionem kolorów”.
Działanie ZBrush 2022 opiera się na CPU, dlatego nie trzeba posiadać specjalistycznej karty graficznej, aby osiągnąć satysfakcjonujące wyniki. Oznacza to również, że program uruchomi się na większości komputerów z systemem Windows lub MacOSX.
Program obsługuje ponadto technologię Pen Tablet. Zaleca się korzystanie z rozwiązań Wacom oraz innych kompatybilnych z Wacom.
Warto wziąć pod uwagę, że ZBrush działa dokładnie w ten sam sposób na komputerach Windows oraz Mac. Wybór systemu nie ma wpływu na optymalizację, więc zależy on wyłącznie od osobistych preferencji użytkowników. ZBrush 2022 może za to być znacznie wydajniejszy, jeśli komputer dysponuje kilkurdzeniowym procesorem. Każdy dodatkowy rdzeń ułatwia programowi wykonywanie skomplikowanych zadań.
Wraz z mocniejszym procesorem należy zaopatrzyć się w dodatkową pamięć RAM. Tworzenie modeli składających się z milionów poligonów mocno obciąża wbudowaną kość pamięci komputera. Oprócz aplikacji działających w tle, a także samego systemu, RAM musi obsługiwać zadania ZBrush 2018. Dlatego do konstrukcji zaawansowanych modeli graficznych zaleca się posiadanie przynajmniej 16GB RAM i 64-bitowego systemu operacyjnego.
Płaskorzeźby
Dzięki nowej funkcji Bas Relief możliwe jest tworzenie tłoczonych powierzchni z oszołamiającymi szczegółami przy pomocy rzutowania siatek.
Wystarczy załadować dowolny model i utworzyć płaskorzeźbę alfa z widoku kamery, która będzie używana do tworzenia wypukłych sekcji szczegółów, które bardzo przypominają wyniki tradycyjnej rzeźby reliefowej.
Bevel Pro
Jest to nowa wtyczka, która pozwala tworzyć złożone ukosy dla siatek bez potrzeby modelowania. Dobre do pracy przy siatkach w średniej, jak i wysokiej rozdzielczości. Pozwala ona na użycie maskowania oraz dokładnego określenia, jakie krawędzie należy ukosować.
Można to dostosowywać, jak i oglądać wyniki pracy bez oddziaływania na siatkę, czy stworzyć oddzielną sekcję geometrii.
Multi-tekstura/Multi-alfa
Pędzle teraz obsługują podwójne alfa oraz tekstury, umożliwiając płynne przechodzenie między nimi na podstawie nacisku pisaka.
Szum powierzchni pędzla z projekcją lokalną
Od teraz istnieje możliwość zastosowania dowolnego obrazu, szumu graficznego czy ustawień wstępnych szumu pędzla w celu uzyskania lokalnych szczegółów szumu powierzchni rzeźby. Do dostosowania skali szumu wystarczy użyć opcji Rozmiar pędzla lub zmienić czułość nacisku pisaka.
Projekcja lokalna umożliwia unikalny sposób na ponowne zastosowanie dowolnego szumu przez położenie pędzla. Funkcja świeci w czasie tworzenia elementów otoczenia lub stosowania szczegółów skóry.
Wyrównanie pod narzędzia
Natychmiastowo re dystrybuuje wiele podrzędnych narzędzi lub geometrii za pomocą jednego narzędzia i jednego przycisku. Dzięki temu jest teraz możliwość wyrównania siatki do lewej, prawej, środka, górnej lub dolnej krawędzi.
KnifeCircle oraz KnifeSquare
Nowe pędzle noża obsługują teraz pociągnięcia typu okręgu lub prostokątu. Dzięki temu można czysto oraz łatwo przecinać gdzie jest to potrzebne.
Ulepszona interpolacja pociągnięcia
Funkcja interpolacji pociągnięć może teraz używać Zintensity, Wielkości pędzla, Intensywności RGB oraz kolorów przodu i tyłu do przechodzenia między pociągnięciami o określonej liczbie działań.
Dzięki temu możliwe jest tworzenie olśniewających połączeń oraz skomplikowanych wzorów czy szczegółów pomiędzy dwoma pociągnięciami na powierzchni siatki.
Dostawa elektroniczna - koszt 0 zł
Twoja opinia może być pierwsza.